Wednesday, September 15, 2010

အိမ္ျပန္လမ္း


ေဆာင္းသံေသးေသးၾကားရတဲ့ ရပ္၀န္းတစ္ခုဆီက ေအးစက္ေနတဲ့ နံနက္အာရံုဟာ ေမွာင္မိုက္ျခင္းအတိသာ ျပည့္နက္ေနပါတယ္။ က်မဖုန္းကိုယူျပီး အခ်ိ္န္ကို ၾကည့္လိုက္တယ္။ မနက္ငါးနာရီ တိတိ ေနာက္ထပ္ဆယ္ မိနစ္ဆိုရင္ က်မတို႔ကိုလာေခၚတဲ့ အငွားကားလာေခၚေတာ့မယ္။ ငါအိမ္ျပန္ရေတာ့မယ္ဆိုတဲ့အသိဟာ အရာရာ ကို လန္းဆန္းတက္ထက္လာေစပါတယ္။ ထင္ထားတာတက္ ေစာစီးတိက်စြာေရာက္လာတဲ့ အငွား ကားသမား ေၾကာင့္ အနညး္ငယ္ က်မတို အေလာသံုးဆယ္ေတာ့ ျဖစ္ကုန္တယ္။ အင္မတန္ဧည့္၀တ္ ေက်ပြန္သည့္ မိသားစု ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဆိုသည့္ စကားသာ က်မေျပာတတ္ခဲ့ပါသည္။

ဂိတ္ေပါင္းမ်ားစြာ အဆင့္ဆင့္ေက်ာ္ျဖတ္ျပိး ေလယာဥ္ေပၚကိုတက္လာခဲ့ရေပမယ့္ က်မခံစားခ်က္က ဒီနုိင္ငံကို စေရာက္တဲ့အခ်ိန္တံုးက ခံစားခ်က္နွင့္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကြာျခားလို႔ေနျပန္တယ္။ အိမ္ျပန္တဲ့ ခရီးလမ္းေလာက္ စိတ္လက္သက္သာတဲ့ ခရီးစဥ္ဆိုတာ ရွိပါအံုမလား ၊ ပင္လယ္ကိုျဖတ္၊ ျမိဳ႔ျပကို ေက်ာ္ ၊ ေတာလမ္းအတုိင္း ရြာစြန္ဖ်ားကို ေရေသာက္ျပီး ကုန္ေၾကာင့္ ပင္ ေလ်ွာက္ရေစအံုးေတာ့ လူသားေတြဟာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ကိုယ့္အသိုက္အျမံဳဆီကို ျပန္ၾကမွာပါဘဲ။

ေလယာဥ္မယ္တစ္ဦး က်မကိုလာႏိုးတယ္ ။ ေလယာဥ္ဟာ ပ်ံတက္ေတာ့မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ခါးပတ္ေလးတပ္ပါအံုးတဲ့ ။ ဘုုရားဘုရား ဘယ္အခ်ိန္ကမ်ားက်မအိပ္ေပ်ာ္သြားပါလိ့မ္. ။ အိမ္ျပန္တယ္သာ ေျပာပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီအိမ္ဟာ က်မရဲ႔ ကိုယ္ပိုင္အိမ္ယာ လည္း မဟုတ္ဘူး ၊ မိသားစုသိုက္သိုက္၀ုိင္း၀ိုင္းရွိတဲ့ အရပ္ေဒသလည္း မဟုတ္ရပါဘူး။ ကိုယ္နွင့္ေသြးမေတာ္ သားမစပ္၊ ဘာသာ လူမ်ိဳးမတူညီတဲ့ တုိင္းျပည္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ဆိုရင္ က်မဟာ ဒီနုိင္ငံအတြက္ ဧည္သည္တစ္ေယာက္မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ နီးရာေဆြးမ်ိဳးေတာ္စပ္ထားသူ သူေတြရဲ ခ်စ္ျခင္းအေငြ႔သက္ကေလးမ်ားျဖင့္ ရုန္းကန္ုေနရတဲ့ ဘ၀ေပးေနရာေလးတစ္ခု၏ အိမ္ျပန္ လမ္းေလးပါ။

ဒီလိုနဲ႔ အဘူဒါဘီေလဆိပ္ေလးကို ဆိုက္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ့္နွင့္သိကၽြမ္းသူ တစ္စံုတစ္ေယာက္မွ မရွိတဲ့အရပ္ပတ္၀န္းက်င္၊ လာၾကိဳမယ္သူ တစ္စံုတစ္ဦးေလးမွ မရွိတဲ့အရပ္ကို က်မေႏြးေထြးစြာ ၾကည့္လိုက္တယ္ ။ ေလဆိပ္အျပင္ကိုေရာက္လာ အငွားကားေပၚကို က်မေလးေလးပင္ပင္ထိုင္ပစ္လိုက္ေတာ့ တယ္။ ကားဘီးကေလးမ်ား စလိွမ့္ျပီးဆိုတာႏွင့္ က်မသည္ စိတ္တံုးတံုးခ်ကာ လမ္းေလးအတိုင္း ကားေလး ေခၚေဆာင္ရာကို အပူပင္မဲ့စြာ လိုက္ပါလာခဲ့ေတာ့သည္။ တျဖည္းျဖည္ အခ်ိန္ျမင့္လာတဲ့ကားေလးသည္ ေျခာက္ေသြ႔ေနေသာ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေျပးလြားေနသည္။ အျမန္ႏႈန္းအတိုင္း ေဘးပတ္၀န္းက်င္ကို က်မမ်က္လံုးမ်ားက အဆက္မျပတ္လိုက္ၾကည့္မိတယ္။ မြဲေျခာက္ ေျခာက္ သစ္ပင္မ်ား ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္၀ွဲယာမွာ အစီအရီးတန္းစီးစိုက္ပိ်ဳး ထားသည္။ ထုိအပင္ ေလးမ်ား သည္ သဘာ၀ကိုဖိီဆန္ကာ ရွင္သန္လွ်က္ရွိၾကတယ္။သဲဖႈန္မ်ား ႏွင့္ အပင္စိမ္းစိမ္းမ်ားၾကား အေ၀း လမ္းမ ေလးသည္ ထိတ္ဆိတ္ေျခာက္ေသြ႕မူတို႔ ထံုးစံအတိုင္း တည္ရွိလွ်က္။ ၀ါက်င္က်င္ ဓါတ္တုိင္း အလင္းေရာင္ မ်ားက အရွိန္အ၀ါေကာင္းစြာ လင္းထိန္ေနတယ္။ ကားမွန္တံခါးေလးကို က်မအနည္းငယ္ခ် လိုက္ေတာ့ ေျပး၀င္လာတဲ့အပိုင္လိႈ္င္းက ကားေျပးနွန္းစက္တိုင္းက်မမ်က္နွာကို လာေရာက္တိေတြ ႏႈတ္ ဆက္ၾကတယ္။ က်မလည္ေခ်ာင္းထဲမွတဆင့္ က်မ ခႏၵာကိုယ္တစ္ခုလံုကုိ ပူေလာင္ေျခာက္ေသြ႔လို႔ သြား ေစ ပါတယ္။ စက္တင္ဘာလ အဘူဒါဘီ၏ ေနာက္ဆံုးေႏြ အပူခ်ိန္သည္ ၄၃ ဒီဂရီကို ျပေနတံုးပါလား။

စဥ္းကပ္လာတဲ့ ေခၽြးစက္ေတြ ပူေလာင္ေျခက္ေသြ႔ေနတဲ့ျမင္ကြင္းေတြ ေအာက္ ေျဖာင့္စင္းလွဲေလ်ာင္းေနတဲ့ အေ၀းေျပးလမ္းမၾကီး ေပၚေရာက္တဲ့ က်မက ေႏြးေထြးမႈကို ခံစားရပါတယ္။ လမ္းတစ္ဖက္တစ္ခ်က္ကို အျပည့္ ဆက္ထားသည့္ ေၾကာ္ျငာဆုိင္းဘုတ္ၾကီး ေတြက က်မေခါင္ေပၚကေနေရႊ႕ျပီး အေနာက္ဘက္ကို ေျပးထြက္ သြားၾကသည္ဟု ထင္ရသည္။ ကိုယ္ျမင္ေနက် နားမလည္းတဲ့ အာရပ္စာလံုးေတြက က်မကို ႏႈတ္ဆက္ ေလသလား။ လမ္းျဖတ္တံထားစင္းေပါင္းမ်ားစြာေအာက္ က်မျဖတ္ေက်ာ္လာ ခဲ့စဥ္ ေတာ့ ကိုယ့္အရပ္ ေဒသကို ေရာက္ျ႔ပီး ဟု ခံစားမိေတာ့သည္။ ေကာင္းကင္မွာ မိွတ္တုတ္ မိွတ္တုတ္ သြားလာေနၾကတဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံတစ္စင္ႏွစ္စင္း ကို အေၾကာင္းမဲ့စြာ လုိက္ေငွးမိေသးတယ္။ လမရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ၾကိးႏွင့္ အေမွာင္တရား ကင္းေသာ ဒီျမိဳ႕ျပၾကီးက က်မအတြက္ အက်ည္းတန္းျခင္း မရွိပါဘူး။ ေျမၾကီးေပၚမွာ ဇြန္ပေလာင္ပင္မ်ား စြာ ေနရာတုိင္းမွာ ျမင္ ေတြ႔ေနရတယ္ ။ ေရာ္မွည့္ေနသည့္ ဇြန္ပေလာင္ သီးမ်ားေျမၾကီးေပၚမွာ က်ဲျပန္႔ေနမယ္္ ဆိုတာ က်မ အေတြးျဖင့္ ျဖည့္ျပီးျမင္ေယာင္မိပါသည္။ စိမ္း၀ါ၀ါအရြက္စိတ္စိ္တ္ ပင္စည္ဖားဖားအပင္မ်ား ေဘးတစ္ဖက္ တစ္ ခ်က္စီက အံုအံုဆိုင္းဆိုင္းမ်ားေပၚ မီးအ၀ါေရာင္မ်ား လင္းျဖားက်ေနသည္က တစ္မ်ိဳးတစ္စံု လွေနျပန္တယ္။ နရာတစ္ခ်ိဳ႔မွာ ကႏာၱရဆန္ေသာ ေျမကြက္လပ္မ်ား ႏွင့္ ျခံဳႏြယ္ပုပုေလး မ်ား ကို ကြက္ၾကား ကြက္ၾကား ၀ိုတိုး၀ါးတား အလင္းေရာင္ေအာက္၌ က်မေတြ႔ေတာ့ အလြမ္းေျပသြားတာလား ပိုလြမ္းလာတာလား ေတာ့မသိပါဘူ။ေပ်ာ္ရြင္လာသည့္ကေတာ့ အမွန္ပါဘဲ။ ျမင္သမွ် အရာအားလံုးကို က်မလိုက္ၾကည့္ေနမိေတာ့သည္။ ျမင္ေနက် ျမင္ဖူးသမွ်ေတြထဲ လမ္းေဘးက ဓါတ္ဆီဆိုင္လွလွေလးေတြကိုလည္ အမွတ္တရ ျပန္ၾကည့္မိျပန္တယ္။ ဒီက ဆိုင္ေတြက ပိုလွေနတယ္လိုလည္း မွတ္ခ်ခ်မိတယ္။ အခၽြန္အတက္ မပါဘဲ ေခါင္မိုးျပားျပားေလးေထာင့္က်က် တိုက္ပုေလးေတြကို လူေနအိမ္ရပ္ကြက္ကို ေရာက္လာေတာ့ ေတြရျပန္တယ္။ ဒီအိမ္ေလးေတြဟာ တစ္ကယ္ေတာ့ဒီနုိင္ငံ၏ ထူးျခားတဲ့ အသြင္လကၡဏတစ္ရပ္ပါဘဲ မိုးမရြာတဲ့ တုိင္းျပည့္မို ေခါင္းမိုးျပားျပား အိမ္ေတြ ေဆာက္ၾကတာလို႔ က်မေတြးခဲ့ဖူးတယ္။ ဒီလိုနဲ႔တျဖည္းျဖည္း တစစ က်မစီးလာတဲ့ကားေလးဟာ ျမိဳ႕ရိပ္ျမိဳ႕ျပ ဆန္တဲ့ အသြင္သ႑န္ ေတြ တစတစႏွင့္ က်မမ်က္လံုးထဲကို ထိုး၀င္လာပါတယ္။ ပိုျပီးေမာပန္းႏြမ္းနယ္လာသလို ပိုျပီးေလးလံ ထုိင္းမႈိုင္း လိုလာပါတယ္။ ကိုယ္ေနထုိင္တဲ့ နုိင္ငံ၏အေငြ႔အသက္ ကေလးေတြကို ရူရိုက္လို႔ အားရေတာ့မွ ကားမွန္ေလးကို က်မပိတ္လိုက္တယ္။ နာရီပိုင္းအတြင္ ေျပာင္းလွဲသြားတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ အပူခ်ိန္ ေျပာင္းလွဲမႈ ျမန္ဆန္ေနျခင္းကလည္း က်မကို ပိုမိုပင္ပန္းေစပါတယ္။

ကားတံးခါးေလးကို အလံုပိတ္လိုက္ေတာ့ မွ ေလးေအးေပးစက္ကေပးတဲ့ အေအးဓါတ္လိႈင္းေလးကေအးျမလိုလာပါတယ္ ။ ဒါဟာ အဘူဒါဘီဘဲေလ ၊ ဒါဟာ ယူေအအီးနုိင္ငံရဲ သေကၤတတစ္ခုပါဘဲ ။ ေရေျမသဘာ၀အရင္းအျမစ္ဆင္းရဲႏြမ္းပါးရျခင္းအတြက္ မ်က္နွာမြဲ ေရနညး္ငါး ျဖစ္မေနသည့္ အင္အားမ်ားျဖင့္ သဘာ၀ဖီဆန္အားခံေနတာ ဒီနုိင္၏ စတိုင္ပဲေလ။ ေရပန္းမ်ား၊ ပန္းျခင္းမ်ား၊ ျမက္ခင္းမ်ား၊ စိမ္းစိုလွပေနေသာ ဥယ်ာဥ္မ်ား၊ သဲမႈန္သဲမႊားကို ထုိးထြက္ျပီး ျပင္းထန္လွေသာ အပူခ်ိန္ေအာက္မွာ မိုးထိထိုးထြက္ေနေသာ မွန္အျပည့္ကပ္ တုိက္ျမင့္မ်ားသည္ ကမာၻျမိဳ႕သစ္မ်ား၏ ခန္႔ညားလွပမႈမ်ား ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္လို႔ေနပါသည္။မိီးေရာင္းမ်ား၊ ဆိုင္းဘုဒ္မ်ား၊ ျပည့္က်ပ္ေနသည့္ ကားမ်ား ၊ ျပည့္လုမတတ္ျဖစ္ေနတု ဆိုင္ခန္းမ်ားႏွင့္ ေစ်း၀ယ္မ်ား ျမင္သမွ်သည့္ သစ္လြင္လင္းလလို႔ေနပါသည္။ ဒီေျမေရေအာက္မွာ ေနထုိင္ရျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူးတစ္ခုဆိုရေလမလား ေတာ့ မေျပာတတ္ေပမယ့္ မျဖစ္နိင္တာ ဘာတစ္ခုမွ မရွိဘူးလို က်မတသက္မွတ္ ယူဆတတ္ေနတာ ၾကာပါျပီး။ ဒီေလာက၌ လူတို၏ ဦးေနာက္သည္ အလြန္တရာ အံ့ၾသဂုဏ္ယူဖြယ္ရား ေကာင္းပါသလားဆိုတဲ့ လူသားတို႔၏ ဂုဏ္ကိုျမင့္တင္ ေပးေနေသာ အရာမ်ားစြာ တည္ရွိ ေနပါသည္။ ထုိအရာသည္ လူတို၏ ဖန္တီးျခင္း အႏွပညာ အတတ္ပညာျဖင့္ ေမာ္ၾကြေနေစရန္ တည္ေဆာက္ ထားပါသည္။ ထုိအရာမ်ားေအာက္ က်မမိန္းေမာေနခဲ့သည့္ မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာျမင့္ခဲ့ျပီးေကာ့။

က်မ၏ မဖြံျဖိဳးေသးေသာ ဦးေနာက္မ်ား က်ားကုတ္က်ားကန္ လႈပ္ရွားလာေအာင္ ဒီနုိင္ငံက သင္ေပးခဲ့ပါသည္။ က်မ၏ အင္အားေတြ ၊ လန္ဆန္းတက္ၾကြမႈေတြ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ၊ ရွိသမွ် အခ်ိန္ေတြအားလံုးကို သိမ္းက်ဴး ေပးဆပ္လိုက္တဲ့ ဒီေနရာ၊ မာန္မာနတိုေထာင္လႊားရိုင္းစုိင္းလာေအာင္ သင္ၾကားေပးေသာေနရာ၊ လူတစ္ ေယာက္ ကို လူဘ၀လူအခြင့္အေရး လူမွန္ေနရာမွန္မွာ လူတစ္ေယာက္အျဖစ္ရပ္တည္ဖုိ႔ သင္ၾကားေပးတဲ့ေနရာ ၊ ဘ၀ဆိုတာ ပိုျပီးေလးနက္ခက္ခဲ့ပါလားဆိုတာ လက္ေတြျပသသင္ၾကားေပးတဲ့ေနရာ၊ ေခၽြးတီးေခၽြးစက္မ်ားျဖင့္ စိတ္ ခါးခါးသီးသီး နာက်င္ခံစာဖူးေသာေနရာ၊ မ်က္ရည္မ်ားစြာ ေၾကြက်ဖူးေသာေနရာ၊ အခ်ိန္တစ္မိနစ္ တစကၠန္႔၏ အေရးပါမႈကို သင္ၾကားေပးေသာ ေနရာ၊ လူမ်ိဳးျခားမ်ားစြာႏွင့္ ေနစဥ္ဆက္ဆံခြင့္ေပးေသာ ေနရာ ေမာပန္းမႈျဖင့္ ေပ်ာ္ရြင္စြာ သြားလားလည္ပတ္ဖူးေသာေနရာ၊ ထိုေနရာေလးကို က်မျပန္ေရာက္ျပီးေလ။ အမုန္းမ်ားစြာ ျဖင့္ အျမဲတမ္းထြက္ခြာသြားဖုိ တာစူးေနတဲ့ ေနရာေလးကို လြမ္းဆြတ္တမ္းတစြာ ေပ်ာ္ရႊင္ ေက်နပ္ စြာ ျပန္ေရာက္လာခဲ့ျပီ။ ဘယ္ေသာအခါမွ အေကာင္းမျမင္မိခဲ့ေသာ ေနရာေလးက က်မကို လွစ္လ်ဴရူလွ်က္ ပူျမဲပူေန စည္ကားျမဲ စည္းကားလွ်က္ပါဘဲ။ ေက်းဇူးတရားမကင္းေသာ အရာမ်ားထဲ ဤျမိဳ႔ျပေနရာေလးသည္ က်မဘ၀၏ ေထာင့္ခ်ိဳးေကြ႔ေလး တစ္ခု အျဖစ္ အဓိကေနရာမွ ပါ၀င္ေနပါေသးတယ္...

အဘူဒါဘီမွၾကိဳဆိုပါတယ္ ဆိုတဲ့စာသားေလးကို ျပတ္သားေကာင္းမြန္စြာ က်မျပန္ျမင္ေယာင္မိတယ္။ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ ငါဟာ ဒီနုိင္ငံထဲကိုေတာ့ တံခါ္းမရွိ ဓါးမရွိ ၀င္ခ်င္သလို ၀င္ခြင့္ ရွိေနသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေသးတယ္ဆိုတာေလးက ေက်နပ္စရာေလးပါေလဟု အေတြးမဆံုးပါဘူ း အငွားကားေလး ပါကင္ထုိးရပ္ပါေတာ့တယ္။ ဒီမွ်ေလးလံုေသာ ေသတၱာၾကီးကို ဆြဲျပီး ေနာက္ထပ္အထပ္ေပါင္းမ်ားစြာကို က်မတစ္ေယာက္တည္း တက္ရပါအံုးမယ္.. ဘ၀ဆိုတာ ဒိလိုပါဘဲ မျမင္ရတဲ့၀န္ထုပ္ၾကီးေတြကို ဆြဲျပီး တက္ေနၾကရတာပါပဲေလ.. အခန္းေသာ့ေလးကို က်မေသခ်ာေအာင္ ျပန္စမ္းျပီးထုတ္ယူလိုက္တယ္ ။ ခရီးအဆံုးေသာ့တြဲေလးမေမ့ခဲ့သာ အေရးအၾကီးပါတယ္.... သိပ္မၾကာအခ်ိ္န္ေလးအတြင္းမွာ က်မကိုယ္ခႏၵာသည္ ဒီနုိင္ငံအပူခ်ိန္ႏွင့္ အကၽြမ္းတ၀င္ တသားတည္း က်သြားပါလိမ့္မယ့္....

မယ္မဒီ
၁၅.၉.၂၀၁၀

No comments: